Followers

Monday, November 7, 2011

My favorite hair combinations

Hello you all !
***
Hallo Ihr alle!


I hope you are doing well.
***
Ich hoffe, es geht Euch allen gut.


Today I want to share with you the most common Copic combination I use to color hair.
***
Heute möchte ich mit Euch meine meist gebräuchlichen Copic-Kombinationen zum Colorieren von Haaren teilen.


In general I prefer to color with light colors, so I don’t color black or red hair.
I usually color brown hair, but can diversify also with blond and gray as well. 
***
Generell ziehe ich es vor, mit hellen Farbtönen zu colorieren, darum mache ich ken schwarzes oder rotes Haar. Normalerweise coloriere ich braune Haare, aber ich kann mit blond und grau variieren.


I made 2 combinations for each color
***
Ich habe 2 Kombinationen für jede Farbe gemacht.


Brown hair/braunes Haar

To get a mellow & tender tone I use E50, E51, E53
***
Für eine sanfte und zarte Coloration verwende ich E50, E51 und E53.



And for a little more intense color I use E31, E33, E37
***
Und für eine etwas intensivere Farbe benutze ich E31, E33 und E37.




Blond hair/blondes Haar

For a tender tone I use Y23, Y26
If you will use the Y28 as well, you will get a golden touch.
***
Für einen sanften Farbton benutze ich Y23 und Y26. Wenn Ihr auch noch Y28 dazu verwendet bekommt Ihr einen goldfarbenen Touch.




To get a rich blond color I use Y04, Y08 & Y15
You can also add light orangey touches with YR23, to moderate the yellow a bit.
***
Für einen starken Blondton verwende ich Y04, Y08 und Y15. Ihr könnt mit Y23 auch einen leichten Hauch orange hinzufügen, um das Gelb etwas abzuwandeln.

 


Grey hair/graues Haare

When I want to color black hair, I use grey tones. It can be from the "W" or the "C" family.
***
Wenn ich schwarze Haare colorieren möchte benutze ich Grautöne zum Colorieren. Diese können aus der W- oder C-Familie sein.



In that case I used my C's, so the outcome is a cooler gray.
I used C0, C2, C4, C6
I wanted the coloring to be light and airy, but you can add of course the darker shades until 09, and even the black (100).
***
In diesem Fall habe ich die C-Familie benutzt, so daß die Haare in einem kühleren Grau erscheinen.
Ich habe C0, C2, C4 und C6 benutzt. Ich wollte die Coloration leicht und luftig aussehen lassen aber natürlich könnt Ihr auch dunklere Töne bis C09 und sogar schwarz (100) hinzufügen. 


For a violet-grey color to get a Mrs. Slocombe look

(If you can remember the BBC comedy show, "Are you being served?")

I used the BV20, BV23

***

Für ein violettes Grau um einen "Mrs. Slocombe"-Look zu erzielen (falls Ihr Ecuh an die Comedy-Show "Are you being served?" erinnert) habe ich BV20 und BV23 verwendet.

 

I used sybil digital imagefrom Sugar Nellie and printed it on the Perfact Colouring Paper.
***
Ich habe Sybil, ein Digistamp von Sugar Nellie, verwendet und habe es auf Perfect Coloring Paper gedruckt.

 

Please leave a comment and tell us, what is your perfect hair combo??
***
Bitte hinterlaßt uns einen Kommentar und laßt uns EURE perfekte Haar-Kombination wissen??

 

Hugs!

Liebe Grüße

Keren

7 comments:

Yvonne's cardcorner said...

Wow, how beautiful this is!! Hope one day I can color like this!
hugs Yvonne

KayBeHybrid said...

wow.. beautiful colorations..
Thank you so much..
hugs, Katrin

Diny Sprakel said...

Hello Keren, thank you for this stunning coloring, greeting Diny

Margreet said...

What Beautiful color
Great Margreet

corry'kaart said...

hallo keren
wat een prachtige kleurcombinaties,dat zal heel lang duren eer ik het zo mooi kan maken
groetjes van corry

Prasetyo said...

Nice articles. I'm just blogwalking and very happy to stop here. And also give you some comment here.

Dont forget to give us some your comment into my blog too.

Thanks for share,
* Rio Prasetyo *

Michelle Chatboard said...

Hallo Keren
Thanks for sharing. Cool finde ich, dass du den Artikel auch in Deutsch geschrieben hast. Vielen, vielen Dank.