Followers

Tuesday, September 4, 2012

Kai in the Tub


Hi Everyone,
Hallo Ihr,

I have a shaker card to share with you today.  I was asked to make a 1st birthday card and know how children love these style of cards, and so do I.
***
Heute zeige ich euch eine Schüttelkarte. Ich wurde darum gebeten, eine Karte für einen 1. Geburtstag zu machen und ich weiß, wie sehr Kinder diese Karten lieben, daher habe ich eine gemacht.


I coloured the baby using E00, E01, E11, E000 but then realised afterwards that Baby skin is usually lighter so I should have adjusted my tones :(
***
Ich habe das Baby mit E00, E01, E11, E000 koloriert, aber erst hinterher ist mir bewußt geworden, dass Babyhaut normalerweise heller ist und ich meine Farbauswahl hätte anpassen müssen :(

I filled the shaker with clear micro beads, very effective.
***
Ich habe den Shaker mit Mikro-Perlen gefüllt, das ist sehr effektiv.

The Grandson has been cut out using my Quickutz and then I added glossy accents to give it added dimension.
***
Das Grandson (Enkelsohn) habe ich mit meiner Quickutz ausgeschnitten. Dann habe ich Glossy Accent für mehr Dimension aufgetragen.




Ingredients:-
Zutaten:

Bath/Wanne: C5, C3, C1, C00
Bubbles/Blasen: BG10, BG000
Towel/Handtuch: BG75, BG10, BG000
Skin/Haut: E00, E01, E11, E000, R20
Duck/Ente: Y15, Y11, Y000

Image by Mo Manning
Motiv von Mo Manning
Clear Microbeads
Paper by Magnolia and I'm sorry the Car Paper has been in my stash so long I don't know who it is by
Papier von Magnolia und es tut mir leid, aber das Papier mit den Autos war schon so lange in meinem Vorrat, dass ich nicht weiß, von wem es ist
Quickutz Tool and Alphabet
Double Dot Martha Stewart Punch
Glossy Accents
Spellbinders

4 comments:

Jing said...

cutie shaker ... love your personalized card ...will surely enjoy shaking it :-)

Elfi said...

Wonderfull Card. I couldn't get the grin off my face!!
Hugs
Elfi

Kreativmonster said...

Such a great card! I love it!
Big Hugs
Barbara

Franz♥ said...

Too sweet Tracy, fab colouring of his skin!

F.