Followers

Saturday, May 5, 2012

Magical wedding box

Hello Copic fans,
hallo Copics-Freunde.

Today I'd like to show you a giftbox I created with the gorgeous Silver Fairy by Wee Stamps. I created this box for a special friend who wanted to give a personal gift to friends that were getting married.
***
Heute möchte ich Euch eine Geschenkschachtel zeigen, die ich mit der süßen Silver Fairy von  Wee Stamps dekoriert habe. Ich habe diese Box für eine spezielle Freundin gemacht, die ihren bald heiratenden Freunden ein persönliches Geschenk machen wollte.

Together with my friend I picked the papers by Inkido and then I picked my Copic Markers to color the Silver fairy to match the colors of the paper. The paper doesn't have very bright colors so I gave a lot of the colors a base of W coloring. The sentiment was computer generated.
***
Zusammen mit meiner Freundin habe ich die Papiere von Inkido ausgesucht und dann farblich passend meine Copics verwendet um Silver Fairy zu colorieren. Das Papier hat keine leuchtenden Farben, darum habe ich unter vielen Farben eine Basis mit W-Tönen gelegt. Der Text ist mit dem Computer geschrieben.
 
The pretty sparkly wings were created with Stickles. A little tip I'd like to give you is to adjust the sort of Stickles you work with to the Copic colors you are using. My personal favorite Stickles to use in colored images are Diamond, for brown and golden colors, Crystal, for green and turquoise colors and Star Dust for other colors. Different Stickles will enhance or diminish the color of your Copic colored project in different ways, just experiment and see what combinations you like best.
***
Die wunderbar glitzernden Flügel habe ich mit Stickles gemacht. Ein kleiner Tip, den ich Euch geben möchte, ist, Eure Stickles den Farben der Copics anzupassen, mit denen ihr gerade arbeitet. Meine persönlichen Favoriten auf colorierten Motiven sind Diamon für Braun- und Goldtöne, Crystal für Grün- und Türkistöne und Star Dust für die anderen Farbtöne. Verschiedene Stickles werden die Copic-Farben darunter  auf verschiedene Weise verstärken oder vermindern, experimentiert einfach ein wenig damit um herauszufinden, welche Kombinationen Euch am besten gefallen.

As always the image was paper pieced, below you'll find a picture of the little pieces that this image was built with.
***
Wie immer habe ich das Motiv mit Paper Piecing aufgebaut, unten seht Ihr ein Bild der kleinen Teile, aus denen das Motiv zusammengesetzt ist.

And finally a picture of the outside of the box. The base is an ordinary cigar box but it was spray painted in a pretty golden/platinum color. The hardware on the box is all Tim Holtz. I have pictures of the inside too as well as a wallet I created for my friend to put a gift in but I'll leave those pictures for my personal blog tomorrow.
***
Und hier ist endlich ein Bild von der Box. Grundlage war eine normale Zigarrenkiste, die ich in einem schönen Gold-/Platinton angesprüht habe. Die Metallteile auf der Box sind alle von Tim Holtz. Ich habe auch Bilder vom Inneren der Box sowie von einem Geldbeutel, den ich gemacht habe, damit meine Freundin ein Geschenk hineinstecken kann, aber die werde ich morgen auf meinem privaten Blog zeigen.

I hope you like my box. The Copic Markers used to color the Silver Fairy are:
***
Ich hoffe, Euch gefällt die Box. Die Copics, mit denen ich die Fee coloriert habe, sind:
 
Skin/Haut: E11, E00, E000, E0000
Hair/Haar: E47, E44, E42, E41, E40
Brown in clothes, flowers and wings/Brauntöne in Kleidung, Blumen und Flügeln: W5, W3, W1, W0, W00, E59, E57, E55, E53, E51, E50
Blue in clothes, flowers and wings/Blautöne in Kleidung, Blumen und Flügeln: W5, W3, W1, W0, W00, B99, B97, B95, B93, B91, B00, B0000
Bell/Glocke: E87, E84, E81
Center of flowers/Mitte der Blume: R22, R20
Underlying layers (3D paper piecing)/untere Lagen beim Paper Piecing: W5

Hugs,

14 comments:

Margreet said...

Wat een schitterend doosje.
En wat prachtige gekleurd
Groetjes Margreet

frances joy said...

amazing!!! absolutely stunning!!! its sooo beautiful... i love it!!!

n@tie said...

Jee..........., wat is dit mooi!!

marijke said...

oooooooooooh wowwwwwwwww this is soooooooooo beautiful......wat is dit mooiiiiiiiiii

Brenda said...

help. mijn mond valt open en wil niet meer dicht! wat een mooie afbeelding en het totaal plaatje is geweldig! een hele mooi cadeau!
groetjes Brenda

Marie-Anne said...

Owh, deze is echt prachtig Mariska.

Groetjes,

Marie-Anne

Diny Sprakel said...

Hello Mariska, this a again a stunning project. Greetings Diny

Caro´s kreative Welt said...

Wowwww, wie schön. Einfach klasse.
Ich sehe schon, ich muss noch viel üben *g*.

Wünsche euch ein schönes Wochenende.
LG Carola

*mieke* said...

WAUW!!!!!! Een hele dikke WAUW!
Groetjes Mieke

Doudou said...

So sweet J'adore!

Montse said...

WOW!! Precious job... I like it a lot!! Congrats for the artist! :-)

Gea said...

Bonk! Sorry, dat was mijn kaak die de tafel raakte..
Prachtig! Wonderschoon!
Groetjes gea

Lotty said...

Wow this is beautiful, it must have taken you lot of time!! Brendaxx

Cathy said...

I adore this box: just gorgeous!!!