Followers

Saturday, January 19, 2013

It's never too early for a christmas card

Hello everyone!
This is Kathrin here today - after quite a while without crafting or internet I am back.
And so I am happy to type today's inspiration post for you.
****
Hello Ihr Lieben!
Hier ist Kathrin - und nach einiger bastel- und internetloser Zeit bin ich endlich zurück. 
Und darum freut es mich besonders, dass ich den heutigen Inspirations-Post für Euch schreiben darf.

I hope you aren't too sick of christmas cards - because this is exactly what I have to show today: a christmas card... You can never be to early, can't you? And I used no traditional colors.
***
Ich hoffe, Ihr seid nicht zu froh, keine Weihnachtskarten mehr sehen zu müssen. Denn das ist genau das, was ich Euch heute zeigen möchte: eine Weihnachtskarte. Naja, man kann nie zu früh dran sein. Und ich habe keine traditionellen Farben verwendet.


The image is by CC Designs. I totally think this is an elf - and so of course she needed green clothes. Here's a close up:
***
Das Motiv ist von CC Designs. Ich bin mir sicher, dass das ein Elf ist - und darum brauchte sie grüne Kleidung. Hier ist eine Nahaufnahme:


Besides the different shades of green I also used some black to make the shadows deeper.
***
Ich habe neben den verschiedenen Grüntönen auch schwarz verwendet, um die Schatten noch tiefer ausfallen zu lassen.

The card itself has been made using papers by Magnolia and GCD, the poinsettia die and the leafes are by Magnolia as well. The saying is a stamp by Catslife press.
I also added some Crackle Paint to the edges of my papers.
***
Die Karte habe ich mit Papieren von Magnolia und GCD verziert, die Weihnachtsstern-Stanze und die Blätter sind ebenfalls von Magnolia. Der Text ist von Catslife Press.
I habe außerdem die Ränder meiner Papiere mit Crackle Paint eingestrichen.

And these are the Copics used:
***
Und mit diesen Copics habe ich coloriert:


Skin/Haut: E13, E11, E51, E30, E000
Cheeks/Backen: R22, R20
Dress/Kleid: G29, G28, G24, G21, G20, 100
Hair/Haare & shoes/Schuhe: T8, T6, T3, 100
fur brim/Fellrand: W5, W2, W1, W00

So, hope you liked my card - and am wishing all of you a happy day!
***
Ich hoffe, Euch gefällt meine Karte, und ich wünsche Euch einen tollen Tag!


8 comments:

Sandy said...

einfach klasse....schön das du wieder online bist

lg
sandy

Mojca said...

Waw!!! Such a gorgeous card! Hugs! MOjca

Marian said...

Prachtige kaart en de kleuren heel mooi gecombineerd
Groetjes

Sandra H said...

This is so beautiful x

Margo said...

Prachtige kaart,mooie kleuren het afdrukje is heel mooi gekleurd.groetjes Margo.

Kjersti said...

A gorgoeus card Kathrin, great coloring and beautiful colours!
Hugs Kjersti:)

Franz♥ said...

Oh Kathrin, she's simply stunning! You're right, we'd making Christmas cards all the year!

Hugs, Franz.

Crafteezee said...

I'm with you, it's never too early. Fab card Kathrin, coloured and designed beautifully as always. Love it.
Hugs Tracy x