Hallo liebe Copic-Fans,
Hello dear Copic fans,
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Right now at Christmas time, the occasion occurs often that we want to colour images that include burning candles or other lightsources. I suppose I am not the only one who has wondered about which effect this will have to my image.Ich bin sehr glücklich darüber, dass ich einen wunderbaren Ehemann habe, der mich immer unterstützt, also habe ich ihn gefragt, wie sich das seiner Meinung nach mit den Lichtstrahlen verhält. Zunächst rief er mich in das abgedunkelte Badezimmer, wo er mit einer Kerze in der Hand stand, um mir zu zeigen, dass genau unter der Kerze kein Lichtschein hinkommt. Dann habe ich nach seiner Anleitung folgende Zeichnung angefertigt:
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I am very lucky to have a wonderfull, very supportive husband, so I asked him about the rays of light. At first, he called me to the darkened bathroom where he stood with a candle in his hand to show me, that there is no light right underneath the candle. Later, I made this drawing following his instructions:Natürlich muss man das nicht soooo wissenschaftlich genau umsetzen, aber es gab mir eine Idee, wie sich das Licht rund um die Kerzenflamme verteilt. Um das in meiner kolorierten Version überprüfen zu können, habe ich den Kreis und den Ausschnitt unter der Flamme auf eine Folie übertragen.
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Of course you don't have to apply this scientifically correct, but it gave me an idea, how the light spreads out around the flame. To check on this in my coloured version, I transfered the circle and the gap underneath the flame onto a transperancy.Ich habe die Folie immer wieder mal zwischendurch aufgelegt, am Ende trifft es nicht absolut, aber ich finde, es sieht natürlich aus:
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I placed the transperancy several times onto the image during colouring, but at last it does not fit exactly. But it looks natural, doesn't it?
Und das ist mein coloriertes Motiv:
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And here is the coloured image:
Verwendete Copics:
Copics I used:
Haut/Skin: E50, E51, E02
Haare/hair: E51, E53, E55, T3
Flamme, Licht/flame, light: Y0000, Y00, Y21, Y35, Y38
Kerze/candle: T0, T1
Grünzeug/greenery: YG95, YG99
Schleifen/bows: R22, R27
Schatten/shadows: T0, T1, T3
Sterne/stars: Y35
B0000
Das selbe Verfahren kann man natürlich auch auf andere Lichtquellen anwenden. Ich mag z.B. diese viktorianischen Straßenlaternen unheimlich gerne. Diese hier ist von Mo Manning:
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The same procedure can be applied to other lightsources, too. I really do love those victorian lamp posts. This one is from Mo Manning:
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Here you can see more clearly how to fix the area where the rays of light go to. You draw one line from the flame to the top of the lamp and one to the bottom. Because light rays don't shine around corners, there is no light exactly above and under the lamp. The bow is protuding that far, that you can assume, that the marked areas are touched by the light like the ends of the metal bar above the wreath. Again, I checked using a transparency.
Und hier ist das fertige Motiv.
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And here is the coloured image:
Verwendete Copics:
Copics I used:
Licht, Flamme/light, flame: Y21, Y35, Y38, Y0000, Y00
Kranz/wreath: YG95, YG99
Schleife/bow: R22, R27, R29
Laterne/lamp post: T0, T5, T7, T9, 100
Das sind die Karten, die ich mit den Motiven gemacht habe:
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These are the cards I made using these images:
Ich hoffe, ich konnte euch mit meinem Tutorial eine kleine Hilfestellung geben, und wünsche euch eine schöne Adventszeit.
Hopefully, my tutorial will be helpful to you. I wish you a merry advent.
Liebe Grüße/Big Hugs
Barbara/Kreativmonster
Wow, das sind ja tolle Tipps, die du hier gibst.
ReplyDeleteIch habe mich gefragt, wie du das mit den Hilfslinien machst. Aber die Idee mit der Folie ist super. Das muss ich unbedingt auch mal ausprobieren. Danke und überhaupt nicht nur die Tipps, auch deine Karten bzw. Colorationen sind super
Liebe Grüße Andrea
Thanks for the great tut and all your tips ;)
ReplyDeleteHugs, Franz.
Hello Barbara, thanks for the great explanation.
ReplyDeleteThis is very helpfull, greetings Diny
WOW, Barbara, that was a great explanation :) And a wonderful colorind! Hugs to you from Siv
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