Followers

Friday, February 17, 2012

Tutorial - Face coloring

Hello dear Copic Friends!

Hallo liebe Copic Freunde!

Today it's my turn to show you how I color Tilda's face.
Heute bin ich an der Reihe und zeige euch, wie ich Tilda's Gesicht coloriere.



Step 1: First I stamp my image "Tilda with Lovely Lace Shoes" with Memento Tuxedo Black Ink on 224g Canson Natural white drawing paper.

Schritt 1: Zuerst stemple ich mein Bild "Tilda with Lovely Lace Shoes" mit Memento Tuxedo Black Tinte auf 224g Naturweisses Canson Zeichenpapier.


Step 2: I always begin with my lightest color E0000 and leave the center free which will be the lightest part in the end. To get the best result, use the side of your brush and go from the face edge towards the center by doing it with flicking motions.


Schritt 2: Ich beginne immer mit der hellsten Farbe E0000 und lasse die Mitte frei, die am hellsten bleiben soll. Mit dem Marker führe ich schnelle Strich Bewegungen vom Gesichtsrand Richtung Zentrum.


Step 3: Next I take the darker color E000 and do the same flicking motions over the color I did before, but do not cover all of it. I let a small edge free.

Schritt 3: Als nächstes nehme ich die dunklere Farbe E000 und gehe mit der selben Feder Technik über die vorhin colorierte Farbfläche, aber nicht darüber hinaus. Ich lasse einen kleinen Rand stehen.


Step 4: Now I repeat the same as in Step 3 with the color E00.

Schritt 4: Nun mache ich das selbe mit der Farbe E00.


Step 5: I do the same with the E70 as before.

Schritt 5: Und auch mit E70 mache ich das selbe wie vorhin.



Step 6: Now I use E000 and go over the E70, E00 and E000 to blend the color transitions.

Schritt 6: Nun blende ich mit der E000 über die E70, E00 und E000, um die Farbübergänge zu kaschieren.


Step 7: Now I go over all colors with E0000 and blend them together until I like the result.

Schritt 7: Jetzt blende ich mit der E0000 so lange über alle Farben bis mir das Resultat gefällt.


Step 8: Apply R30 in small circles on cheek areas.

Schritt 8: Mit Kreisbewegungen bringe ich die R30 für die Wangen an.



Step 9: To get more contrast I apply some dots of R22 in the center.

Schritt 9: Um etwas mehr Kontrast zu erzeugen, füge ich mit der R22 in der Mitte noch einige Punkte dazu.


Step 10: As a last step I blend with the E0000 the edges of the cheek colors together. I use the Colorless Blender 0 to remove excess paint around Tilda's face.

Schritt 10: Als letzer Schritt blende ich mit der E0000 über die Farbränder der Wangen. Mit dem Colorless Blender 0 entferne ich die überschüssige Farbe rund um Tilda's Gesicht.


Additional Step 11: To make Tilda's cheeks shiny and special, add three little dots of Liquid Pearls White Opal on each of her cheecks and let it dry.

Zusätzlicher Schritt 11: Damit Tilda's Wangen mehr zum Vorschein kommen, gebe je drei kleine Punkte Liquid Pearls White Opal darauf und lasse es trocknen.


Hope you like my feathering technique and that your face coloring
 will go out of your hand very easy now!

Hoffe, euch gefällt meine Feder Technik und hoffe, dass euch das Gesichtmalen
 von nun an leicht von der Hand geht!

Hugs

Liebe Grüsse

Manuela

8 comments:

Penni said...

Fabulous Tutorial !!!

Hugs
Penni
X

Thea said...

Great tutorial, thank you so much!

Hugs Thea

Margreet said...

Super Tutorial
Hugs Margreet

Marian said...

Prachtig gekleurd.
Heb een aantal kleuren opgeschreven en moet ik eerst bijhalen hihihi
Erg mooi
Groetjes

Marian said...

Prachtig gekleurd.
Heb een aantal kleuren opgeschreven en moet ik eerst bijhalen hihihi
Erg mooi
Groetjes

Jing said...

love the details on this tutorial plus lovely card!

Erna said...

That is so lovely and sweet colored.
Hugs Erna

annie said...

A fantastic tutorial and thank you...love this blog...annie from Aussie...x